torsdag 5 juli 2012

Härligt med lite sol och semester..


Ett par 'före bilder från förra årets projekt en portal av armeringsnät och gamla krakstörar, tanken var att göra entren till huset lite mer välkomnande....



Satte två olika sorters snabbväxande rosor, en honungsros och Polstjärnan...i våras planterade jag även två sorters clematis bredvid...tror det blir rätt bra när allt är inklätt i grönt och blommor...:) Lavendeln jag satte förra året dog tyvärr i vintras så jag har planterat kattmynta istället får se om de tar sig, tycker rosor gör sig fint ihop med de blå blommorna.



                                               ....och nu blommar det för fullt



























                  Honungsrosen på baksidan i full blom den också..Nytt plåttak och nya hängrännor på hönshuset, nu är det bara en liten hasp på grinden som ska sättas dit.



Hmmm..gräsklipparen ville inte idag, så pappa tar sig en titt. Nu funkar den igen efter lite service..TACK för hjälpen.











Hönsen gillar sin lilla rastgård och jag gjorde ett litet sandbad åt dom som jag hoppas att de kommer att använda.



..de går hela tiden i samlad trupp och börjar en höna picka på något så är de andra genast där och ska ha precis samma matbit..







4 kommentarer:

  1. Så vacker din portal blev - riktigt inbjudande!
    Hönsen har ju också fått det finfint. Såklart kommer de att trivas!
    Vaxduk blir nog bra ovanpå som går lätt att torka av.
    Sen undrar jag om du inte ska skaffa en tupp till damerna. De brukar bli riktigt glada då och kanske värper de bättre också!

    SvaraRadera
  2. Så fin portalen blev och vilka söta hönor du har. Jag vill också göra en portal, så tack för inspirationen!
    Carina

    SvaraRadera
  3. Åhhh vad du har det vackert i din trädgård! Beundrar din energi och kreativetet! Du är så kunnig inom så mycket! Tack för inspirationen! Kram Carina

    SvaraRadera