söndag 11 augusti 2013

Great Dixter


Mitt nya hus! är det inte helt underbart vackert?...eller jag önskade det var mitt :).
Här föddes Christopher Lloyd 1921, det var hans föräldrar som köpte Great Dixter, då en förfallen herrgård. Båda föräldrarna var trädgårdsintresserade. Christopher Lloyd gick bort 2006 och idag drivs trädgården vidare av en stiftelse. Både trädgården och huset är öppet för allmänheten och här finns också en plantskola. Efter att ha tittat runt i trädgården får man ett stort habegär av olika växter.




En trädgård som är utan raka kanter och prydliga rabatter  med genomtänkta färger ...här blandas blomfärger hejvilt och på något konstigt vis så blir en del knasiga färgkombinationer snygga ihop.












och om jag bodde i det vackra huset skulle jag jobba här i den fina lilla planskolan som ligger runt hörnet...





























                                                         Joel hittade en liten kompis..



                                  Den vackra utsikten från parkeringen...



1 kommentar:

  1. Ja asså... jag kan flytta med. Inga problem alls. Och jobba i plantskolan jag med. Eller... jag kan gå runt och låtsas vara kund. Och få riktiga kunder att köpa plantor som vi har för många av.
    - Oh you HAVE to have one of these. They are divine, darling. Simply divine!

    Smart va! ;)


    /anna-karin

    SvaraRadera