tisdag 4 december 2012

Såååå kallt...


Snö lyser upp och ser vackert ut, men det är jävligt kallt och jag fryser!! Hönsen frös (tror jag i alla fall) så de fick komma in i garaget. De började direkt att skutta ikring och undersöka sin nya tillfälliga bostad som är i det lilla lilla utrymmet framför bilen hmmm...det finns igentligen ingen plats att ha höningar där men jag kan inte sova på nätterna när jag vet att de sitter där ute och (kanske) fryser.




De har redan hittat favoritplatsen, alla trängs på översta trappsteget på en stege...där har de bra utsikt och ser vad som händer. Ja och så finns det så mycket saker att titta på i den här nya bostaden.... Kanske ska jag flytta undan pelargoner och fuchsior som står på vinterförvaring så de inte blir hönsmat?










I helgen bakade vi pepparkakor. Nä jag orkade faktiskt inte göra egen deg så vi provade Ikeas deg och den funkade bra :) Och så gjorde jag kristyr av florsocker blandat med äggvita och sen lite karamellfärg..




Har man inga spritspåsar går det lika bra att använda vanliga små påsar och klippa hål i ena hörnet.















4 kommentarer:

  1. I love your lights at night on the arch, so pretty! The cookies look so delicious and so much fun to make. Still trying to talk my husband into raising chickens! Have a wonderful week.

    Jody

    SvaraRadera
  2. Nu fick jag ny inspiration till att göra pepparkaksdeg....så jätte fint ni har dekorerat och det ser så kul ut! Hönepönorna ser verkligen ut att trivas i sin nya bostad och så kanske du slipper beskära pelargonerna också och har du tur kan de vara nygödslade till våren :-)
    Ha en fin vintervecka.
    Lotta

    SvaraRadera
  3. Vilka underbara färger och mönster!
    Du har kanske ett bra recept på kristyr att dela med dig av? Min blir alltid för löööös....

    kramen Tina

    SvaraRadera