söndag 23 september 2012

Cheesecake med hallon och blåbär


1/2 paket Digestivekex krossas grovt och blandas med 100g smält smör. Tryck ut smulblandningen i botten på en springform. In i ugnen på 175 grader ca 5 min.



600 g Philadelphiaost 
1 dl socker
4 st ägg
100 g smält vit choklad
 1 pressad citron
1 st mosad färsk mango eller ett halvt litet paket frusen mango ( kör i mixer).



Sänk temp. 150 grader...Vispa allt och häll i formen,  låt stå i nedre delen av ugnen ca 45 min. Blanda 2 dl creme fraiche (den fetare sorten) med 3 msk vanillinsocker, bred creme fraiche blandningen på kakan och sätt in kakan i ytterligare 5 min. Ställ in i kylen när den svalnat av. Gjorde ett mönster på kakan av hallonsås.



Garnera med hallon och blåbär, jag garnerade kanterna med vit choklad som jag först smält och brett ut på smörgåspapper och sen snabbfryst. Bryt i lite olika storlekar och tryck dit runt kanten.



          Koka upp hallon och blåbär med lite socker och servera till.


5 kommentarer:

  1. Det ser mycket gott ut!
    Karla.

    SvaraRadera
  2. Du kan det där med bakning och dekoration!
    ...för jag tror säkert att den är lika god som vacker ;-)
    Fortsatt trevlig vecka!
    / maria

    SvaraRadera
  3. Mmmm, dette så fantastisk godt ut :)

    SvaraRadera
  4. Vilken fin blogg du har! Jag börjar följa dig nu, för här ser jag att man kan hitta massor av inspiratio :o))
    Ha en jättefin helg!

    Kram Åsa.

    SvaraRadera