onsdag 25 juli 2012

Årets Perenn....


Varje år utser sveriges organiserade perennodlare en Årets Perenn , årets perenn är Blå Bolltistel ett mycket bra val tycker jag...den är vacker, mycket hållbar till snitt, drar till sig fjärilar och den tål en hel del torka. Mina plantor fick jag av vänner, plantorna stod ivägen för deras altanbygge så då tog jag hand om dom...:)




...de står i min 'blåa rabatt' på baksidan ihop med kransveronika och mjölkklocka...Sådde lite luktärtor i år, de tog lite tid på sig att komma igång men det har ju inte varit så varmt, men nu har de börjat att blomma.
















Kände mig lite pysslig idag  så jag gjorde en liten kompakt bukett av Bolltistel, Vallmokapslar ( plockade utmed järnvägen), Vidjehortensia och cerise Luktärt.





















...och lite limegröna pärlor trädda på limegrön ståltråd och så lite cerise sidenband om skaften.





1 kommentar: