lördag 16 juni 2012

Snart färdigt...:)



Dom här fyra damerna Esther, Edna, Fudge, och Nugget väntar tålmodigt i sin tillfälliga bur i garaget på att få flytta in i sitt hönshus...ja det går lite långsamt med målning då det ska regna hela tiden..allt ska grundas 1 gång och sen ska det strykas 2 ggr till. Som tur är har jag min mamma till hjälp, hon är jätteduktig på att inte måla vitt på det röda och tvärt om ( vilket jag är). Har varit och hämtat Ikea värpreden 'värpa'( bilder kommer senare) inredningen är inte på plats än.
Efter att hönshuset är klart så ska jag inte börja med några nya projekt! då ska jag bara sitta och njuta, för vad mycket tid och energi det har gått åt till att fixa ett litet hönshus, trodde faktiskt inte det skulle vara så mycket jobb.





Det positiva med allt regnande är väl att det växer bra i trädgården nu.... det blommar och mina rosor är fulla med knoppar...:)


































                                   Storblommig Clematis fylld 'Multi Blue'




 ...och för ett par dagar sedan slog den vita rosen 'Winchester Cathedral' ut, har haft lite pyssel med rosorna i år. Dom har varit fulla med löss så jag har fått sprutat en hel del. 

1 kommentar:

  1. Vilka små fina damer ni hittat! Hoppas att de kommer att trivas i sin nya flotta stuga ;-)
    Visst är det lite jobb, men det kommer säkert att löna sig i form av trevligt sällskap och goda ägg framöver.
    Ha det så bra!
    / maria

    SvaraRadera